یزدفردا "دبيرکل حزب اعتماد ملي گفت: جمهوريت نظام در خطر است و اگر حساسيت نشان ندهيم، انتخابات به سمت رنگ‌‏باختگي و کم‌‏رنگ شدن مي‌‏رود، بنابراين بايد در انتخابات شرکت کنيم.

به گزارش ايلنا، مهدي کروبي در جمع جوانان و دانشجويان حامي خود اظهار داشت:‌ آنچه در صحبت‌‏هاي دانشجوياني که با من ملاقات مي‌‏کنند، مشترک است اعمال محدوديت‌‏ در دانشگاه‌‏ها و سخت‌‏گيري‌‏ها است که شايد مبالغه نباشد، اگر بگوييم بهانه‌‏گيري‌‏هايي مي‌‏شود. برخي محدوديت‌‏ها در رابطه با کار تشکيلاتي دانشجويان و برخي در مورد نشست‌‏هايي است که مي‌‏خواهند داشته باشند و عده‌‏اي هم مشکل تحصيل و تداوم آن را دارند. 

کروبي با بيان اينکه بر روي تحصيل دانشجويان حساس هستم، خاطر نشان کرد:‌ ‏تحصيل با سرنوشت دانشجويان رابطه دارد و پدر و مادر دانشجو تمام تلاش خود را براي تحصيل فرزندش مي‌‏کند و اگر رشته تحصيل پاره شود در کل زندگي خانواده اثر مي‌‏گذارد. من براي دانشجوياني که تعليق از تحصيل هستند، نگران مي‌‏شوم. 

دبيرکل حزب اعتمادملي با تاکيد بر اينکه در بخش‌‏هاي اقتصادي، سياست خارجي، فرهنگي، بهداشت، ‌‏درمان، اشتغال و امکانات دانشگاهي دچار مشکلات جدي هستيم، تصريح کرد: بخشي از اين مشکلات به قوه مجريه بازمي‌‏گردد. 

کروبي ادامه داد: قوه قضائيه مدتي است که براي ما پناهگاه شده است و زماني که مي‌‏خواهند روزنامه‌‏اي را تعطيل کنند و يا روزنامه‌‏اي تعطيل مي‌‏شود، به قوه قضائيه پناه مي‌‏ّبريم تا مشکل حل شود. 

وي تصريح کرد: براي برون رفت از اين وضعيت بايد مصمم و آماده باشيم. با شرايطي که داريم بايد از اين وضع بيرون بياييم اما چه کنيم آيا دعوا کنيم، انقلاب نماييم و يا اعتراضات غيرمنطقي کنيم؟ که هيچ‌‏کدام صحيح نيست، بلکه بايد سرنوشت خود را در انتخابات رياست جمهوري دهم رقم بزنيم. 

وي افراد جامعه را به دو بخش تقسيم کرد و گفت: بخشي از وضع موجود راضي هستند و به اعتقاد آنها اوضاع در بخش امنيتي، اقتصادي و سياسي خوب است که آنها هم بايد تلاش کنند، اما به توصيه نياز ندارند و اين را مي‌‏توان در مطبوعات و سايت‌‏هايشان ديد. اما در يک طرف ديگر افرادي هستند که گله مي‌‏کنند زيرا مخالف منطقي دولت هستيم. اما نق زدن و منفي‌‏بافي نتيجه‌‏اي ندارد و حتي کار کردن معمولي هم به نتيجه نمي‌‏رسد، بايد عزم و اراده قوي داشت و اگر مي‌‏خواهيم وضع فعلي نباشد بايد بيش از اين‌ها کار کنيم و بايد توجه داشت که وقت بسيار محدود است. 

کروبي در بخش ديگري از اظهارات خود با بيان اينکه تا اين لحظه هيچ يک از بزرگان در جبهه اصلاحات اعلام حضور در انتخابات را نکرده است،‌‏گفت: هر عزيزي که بيايد استقبال مي‌‏کنيم و به او خوش‌‏آمد مي‌‏گوييم. دوستان بايد در اين موقعيت فعاليت کنند زيرا دستمان کوتاه و امکانات محدود است و اوضاع اقتصادي مردم نيز به گونه‌‏اي است که ممکن است قصد آمدن در عرصه انتخابات را نداشته باشند. 

کروبي خاطر نشان کرد: من نگران هستم که طيف ما يعني اصلاحاتي‌‏ها حرفي بزنند که در مردم ايجاد ترديد و شک شود و اين، به نفع رقباي ما گردد. 

یزدفردا "دبيرکل حزب اعتماد ملي به نقش مهم دانشجويان در تعيين سرنوشت کشور اشاره کرد و گفت: دانشجويان شاداب و بانشاط و تحصيل‌‏کرده هستند. 

کروبي با اشاره به فرا رسيدن سالگرد انقلاب اسلامي، گفت: اين انقلاب با حاکميت اسلام و قالب آن جمهوري اسلامي بود که جمهوري و اسلامي در کنار هم هستند و جدا شدني نمي‌‏باشند. جمهوري‌‏اسلامي از حر‌‏ف‌‏هاي ماندگار حضرت امام (ره) است و ايشان تاکيد داشتند جمهوري اسلامي؛ نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيش. برخي جمهوري مطلقه و برخي جمهوري دموکرات و حتي برخي حکومت اسلامي را مطرح مي‌‏کردند که اما پاسخ‌شان را داد. 

کروبی با اشاره به هجمه‌‏هايي که در طي 30 سال گذشته به جمهوريت و اسلاميت وارد مي‌‏شد، اشاره کرد و گفت: اين هجمه‌‏ها به جمهوريت بيش از اسلاميت بود و تفکري وجود دارد که مي‌‏خواهد ميزان، راي ملت نباشد. 

وي به اجراي نظارت استصوابي اشاره کرد و گفت: اکنون هم عده‌‏اي مي‌‏گويند، راي مردم بايد مصلحتي باشد و مي‌‏خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند؛ به عنوان مثال انتخابات نظام پزشکي بود که يک سري از پزشکان که داراي نام و نشان بودند را رد کردند اما من به آنها گفتم در انتخابات شرکت کنيد و به آن گرايشي که مي‌‏خواهند شما نباشيد، راي ندهيد که در نهايت بسياري از بچه‌‏هاي اصلاحاتي راي آوردند. 

وي خطاب به مسوولان گفت: هر جا مي‌‏رويد به تلاش‌‏هايي كه براي کم‌‏رنگ شدن راي مردم صورت مي‌گيرد، عکس‌‏العمل نشان دهيد. مقام رهبري هم انتخابات گرم و پرشور مي‌‏خواهند و همانطور که امام خواسته‌‏اند ميزان، بايد راي ملت باشد. 

کروبي با اشاره به اينکه دو جريان مانع از حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات مي‌‏شوند، توضيح داد: يک جريان فکري است که مي‌‏خواهد مردم به انتخابات نيايند و جريان ديگر خودي است که به نحوي رفتار مي‌‏کنند که نتيجه مانند جريان اول مي‌‏َشود و منجر به اين مي‌‏شود که شور و نشاط در مردم نباشد. 

وي ادامه داد: از بودن هر فردي در انتخابات استقبال مي‌‏کنيم و خودمان هم تا پايان هستيم البته هر چه مردم تصميم گرفتند و راي دادند، همان است. 

کروبي در مورد فعاليت‌‏هاي حزبي‌‏اش نيز توضيح داد: تا زماني که عزرائيل به سراغ من نيايد، کار حزبي را ادامه مي‌‏دهم و کار حزبي يک انديشه و فکر براي من است. زيرا راهي جز کار حزبي نداريم. زماني که کار حزبي را شروع کردم برخي به من ايراد گرفتند که اين کار در شان من نيست و حزب را مي‌‏خواهيد چه کار؟ اما با تمام اين حرف‌‏ها من از حزب استقبال کردم. 

دبيرکل حزب اعتمادملي با بيان اينکه آمدنم به عرصه انتخابات جهاد و فداکاري است، خاطر نشان کرد: غير از دوستان حزبي که دارم مجموعه نيروهايي در خارج از حزب به ما علاقه و محبت دارند و هوادار حزب و من هستند. 

کروبي با اشاره به اظهاراتي مبني بر اينکه وي را براي تصدي پست رياست جمهوري پير خطاب کرده بودند، ‌‏گفت:‌ من کجا پيرم، تازه اول جواني‌‏ام است. 

دبيرکل حزب اعتماد ملي در ادامه با تبريک فرا رسيدن دهه مبارک فجر تصريح کرد: اين انقلاب با رنج‌‏ها، مشقت‌‏ها، اسارت‌‏ها و شهاد‌ت‌‏ها به پيروزي رسيد. بنابراين انقلاب را مانند جانتان و جمهوري اسلامي را همانند وجودتان بخواهيد زيرا حاصل رنج پدران و مادرانتان است. 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا